De fineste i verden!

The Hunger Games – Anmeldelse

Hej Bloggen.
I onsdags var jeg i biografen og se den meget omtalte film, The Hunger Games. Da jeg selv var helt vild med filmen, har jeg valgt at give jer en anmeldelse af den!

Filmen foregår i et samfund et sted i fremtiden. Landet Panem er efter en borgerkrig blevet inddelt i 12 distrikter. For at holde styr på distrikterne har Præsidenten Snow, opfundet et reality-program; The Hunger Games. Hvert år trækkes 2 personer fra hvert distrikt, en pige og en dreng i alderen 12-18, og de skal så deltage i showet, der kort og godt går ud på at overleve. Sidste mand vinder. Undervejs kan rige sponsorer sende små hjælpepakker til de deltagere, der formår at sælge sig selv bedst på tv.

Man følger den 16-årige Katniss Everdeen, fra distrikt 12, der frivilligt melder sig til at overtage sin 12-årige søsters plads i showet, da det gælder liv og død. Katniss er en dygtig jæger, men den indadvendte pige har ikke den typisk vindende personlighed, når det kommer til at smile til kameraet. Og hun har bestemt ikke trænet hele livet til spillet som de unge fra distrikt 1 og 2.

Filmen har et simpelt med stadig meget velovervejet plot, med masser af spænding. Tilpas krydret med lidt kærlighed, og bagsiden af medaljen. Jeg forstår udemærket hvis dette er den næste teenager succes, no harm in that, jeg var selv helt opslugt, dog mener jeg ikke at filmen kan sammenlignes med Twilight. Den peger mod en lidt ældre målgruppe, og er slet ikke så præget af kærlighed og familiedrama, som Twilight (Jeg elsker selv Twilight) Jeg tror selv fyrene kan være med på denne her. Så ta’ kæresten under armen, eller bedste vennen, og få jer en rigtig god oplevelse! Jeg vil i nær fremtid give mig i kast med at læse bøgerne. Søde Miss Jeanett, har linket til Ebay hvor man kan købe bøgerne samlet, til billige penge, HER. Faktisk havde jeg ikke hørt om bøgerne, før jeg så filmen, men jeg må indrømme at jeg er helt bidt nu, så de skal læses.

Gør jer selv den tjeneste og tag ind og se filmen, den er det værd!

– Lise Emilia